Guido Scholten wrote: |
3. Welke lens voor van alles? Even toelichten: Als ik op vakantie ben (ook thuis maar wat minder) maak ik ook veel foto’s van gebouwen, planten, hagedissen (etc.) en landschappen. Maar ik heb niet het geld om en een macro en een groothoek enz. aan te schaffen. Daarom zoek ik een lens waar ik dit alles goed mee kan fotograferen en die ook licht is (daarmee bedoel ik dat ik er goed mee uit de hand mee moet kunnen fotograferen en dat die “lekker” draagt als je een stukje gaat lopen). |
Quote: |
3) overweeg een sigma 17-70 f2,8 tot ergens F4?. daar zitten macromogelijkheden op waar ik versteld van sta. Een heel behoorlijke allround lens. |
Je schrijft dat je nu genoeg geld hebt gespaard voor een EIGEN set, betekent dit dat je de 20D + 70-200mm gewoon houd of gaat deze weg?
|
Moet ik ter bescherming van m'n lens en voor de kwaliteit van m'n foto's een (of verschillende) filter(s) aanschaffen? en zo ja welke? en wat kost dat ong.?: |
Ik wil een rugzak en heb daar een paar "eisen" bij:
-de body moet er met de telelens maar ook met een kleine lens op kunnen. ik moet dus kunnen variëren. -ook moet er plaats zijn voor eventuele extra lenzen later (bijv. een macro) -Ik moet met het geheel kunnen wandelen in bijv. de pyreneeen: |
-Hoe zit het met verzekeren? (moet hier misschien ook even wat meer met mijn ouder over praten). |
thijs broekkamp wrote: |
Gaat niet alleen om de sluitertijden maar bewegingsonscherpte. De IS is ook geen wondermiddel ![]() |
MartijnH wrote: |
.... Inderdaad mogelijk met goed statief maar die kosten meestal veel meer dan 100 euro. |