Het is typisch dat dhr. Baptist zich druk maakt over een foto van een zwarte stern in het blad Vogels, -waarvan blijkbaar de kreten hoorbaar zijn als het blad word opengeslagen- terwijl deze site al jaren bol staat van de nestfoto's van koeten, genten, stormvogels en wat niet. niks mis mee.
Er worden speciale reizen georganiseerd om vogels te platen die daar maar met één doel vertoeven: nestelen.
Als je lijnen wil trekken, moet je dat ook consequent doen. Waarom stoppen bij de zwarte sterns van vogelbescherming?
Het is een hoop werk, het beginnen van een hetze, maar als het balletje éénmaal rolt...
Ook ik onderschrijf de regels die BP hanteert, (het zou wat mij betreft nog veel strenger mogen, wordt het alleen maar leuker van).
Maar als we vanaf nu alle fotografen zouden mobiliseren om dmv het maken van mooie plaatjes de zwarte stern uit te roeien, zou dat nog een pittige opgave blijken.
Ik probeer al tijden de spreeuwen onder mijn dak te overtuigen ergens anders te gaan zitten. tot nu toe 1-0 voor de spreeuwen.
Vogels, maar ook andere diersoorten evenals planten, verdwijnen hier in Nederland bij bosjes door oa vernietiging van leefomgeving. Doe daar wat aan. Schrijf brieven, stuur e-mails, roep het wat mij betreft van de daken, maar stuur geen berichtjes naar een beschermingsorganisatie omdat deze toevallig een foto van een nestelende vogel plaatst. Laat ze, zij doen ook maar hun best.
Als men over honderd jaar terug kijkt op deze periode, zal iedereen verbaasd zijn over hoe weinig natuur er is verdwenen door de hard roepende doch goedwillende fotograaf.
groet, sikko