Martijn de Jonge wrote: |
Mies stelt:
'Hier op de site wordt voor 99% foto's geplaatst door amateurs!' mijn stelling: Van die amateurs zou 99% beroeps willen zijn Groeten uit Monaco, Martijn |
temmie wrote: | ||
dus 0.99 * 0.99 = 98% wil beroeps zijn? Ik vermoed dat velen hier heel gelukkig zijn met hun occasionele ijsvogel of (zoals ik) occasionele vogelreis. In verband met de nominaties: de gustibus et coloribus non disputandum est. Volgens de wet van de grote getallen heeft de massa altijd gelijk. Hoezeer ook de motivatie tot nominatie afwijkt van wat anderen zouden willen. Ik geef nominaties aan foto's waarbij ik het 'waaw' gevoel heb. Is dit motivatie genoeg? ![]() groeten vanuit Marbella, Porto Fino en de Bahamas, Lieven |
Quote: |
Ik let bij het nomineren en commentaar geven, ook op het materiaal wat de gebruiker heeft. Of iemand een 800 mm of een 300mm lens heeft bepaald wel degelijk de moeilijkheid graad en gedeeltelijk de kwaliteit van de foto. Het zou eerlijker zijn als hier bij het plaatsen in de database ook rekening mee gehouden zou worden. (vind ik dan). |
Vind het een vreemde redenering.
Ik geloof dat een database niets te maken heeft met een moeilijkheidsgraad of omstandigheden hoe de foto tot stand is gekomen. Confused Of moeten we meerdere databases aanmaken en dan rangschikken op milimeters Laughing |
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk wat je criteria zijn om een foto te nomineren. |