Quote: |
En ik maar hopen dat de 1D serie ooit nog een keer full frame zou worden |
Tjeerd visser wrote: |
Ja idd, Waarom dat grote telelensen.. Dan kan het met de simpele 18-55mm |
Tjeerd visser wrote: |
Ja idd, Waarom dat grote telelensen.. Dan kan het met de simpele 18-55mm |
Mr. D. wrote: |
Volgens mij zijn dit soort resoluties alleen om niets wetende kopers te imponeren. Geen enkel objectief heeft de optische resolutie om een scherp beeld op zo'n sensor te maken. Je zal
dan zien dat een lijn die scherp zou moeten zijn, over 10 a 20 pixels loopt. Iets wat je nu al ziet bij de huidige 10 to 20 MP sensoren. Precies waarom die hele megapixel race een hype is en een verkoopargument is voor mensen die zich nergens in verdiepen. |
dat een lijn die scherp zou moeten zijn, over 10 a 20
pixels loopt |
Mensen, ook al zou het werken, dan moet je invensteren in mega-geheugenkaarten. Want hoeveel ruimte neemt één foto in? In JPEG misschien nog wel te doen, maar RAW...
Iemand een idee hoeveel MB of misschien zelfs GB het inneemt? |
Arno ten Hoeve wrote: | ||
ik schat: een 120MP foto is ca 150MB bestandsgrootte in RAW. Dan is een kaartje met 32 GB (= 32 000 MB) genoeg voor ca 210 foto's in RAW. Maar voor we daar aan toe ZOUDEN zijn, kosten die kaartjes al geen drol meer. groeten Arno |
150 mb valt me tegen, persoonlijk. Ik denk eerder nog wat groter. Ik snap ook wel dat die kaartjes dan niks meer kosten, maar tegenwoordig moet alles meer. Méér megapixels, Méér ruimte, Méér millimeters. En ik zie me eigenlijk nog geen 150 mb file openen. Hoe lang zou dat duren? Tsjah, computers worden sneller, maar ik denk dat het openen van een 150 mb file nooit vlekkeloos verloopt... Ik heb het er niet zo op. Ik hoef geen 120 megapixels. |