Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Wie heeft eens een vogelreis naar Thailand gemaakt!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Auteur
Bericht
Ed Agter

Geslacht: Man
Leeftijd: 82

View user's profile Send private message Verstuur mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: Za 22 Okt 2011, 14:47    Onderwerp: Wie heeft eens een vogelreis naar Thailand gemaakt!
Ik heb het plan om medio maart/april een vogeltrip naar Thailand te maken. Wie heeft wel eens zo'n reis privé gemaakt / geboekt en hoe is dat bevallen?

Ed Agter
Reageer met quote

Jan Uilhoorn
Gast

BerichtGeplaatst: Za 22 Okt 2011, 14:51    Onderwerp:
Naar boven
Reageer met quote

JMKimstra

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 59

View user's profile Send private message
BerichtGeplaatst: Ma 24 Okt 2011, 11:25    Onderwerp:
Of nog een stapje makkelijker

http://www.travellingbirder.com/birdwatching/birding_Thailand.php

Deze zijn wellicht ook handig

http://diybirding.blogspot.com/2011_06_01_archive.html De links verwijzen naar http://www.thaibirding.com/

Succes,

Janneke
Naar boven
Reageer met quote

Ed Agter

BerichtGeplaatst: Ma 24 Okt 2011, 12:38    Onderwerp:
Bedankt Jan en Janneke!
Ik heb al veel op internet opgezocht maar ik ben vooral geďnteresseerd in ervaringen van mensen die zelf een reis hebben samengesteld en eventueel hebben gemaakt zonder een gids.
B.v. hoe is het rijden daar, zijn de plekken om te "vogelen "gemakkelijk te bereiken enz. dat zijn zo de vragen die ik heb. Het liefst zou ik er met mijn vrouw een week of vier/vijf zelf rondtrekken.
De reizen die kant en klaar worden aangeboden zijn vaak nogal aan de prijs, ook al omdat er een gids moet worden betaald! Ik hoop dat te kunnen vermijden!

Groet van,

Ed Agter
Reageer met quote

DanielJ

Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma 24 Okt 2011, 18:10    Onderwerp:
Ik heb niet gevogeld in Thailand, maar wel 4 weken rond getrokken. Zelf rijden zou ik er persoonlijk liever niet doen. Hooguit in de buitengebieden, maar in drukker gebied echt niet (denk Chaos en dan nog een stapje verder Laughing ).
Kun je dit niet regelen via lokale reisburootjes? En dan de tussenstukken gewoon zelf reizen via het OV of taxi's?
Vergeet verder ook niet om de rest van Thailand in je op te nemen; het is een prachtig land, ook zeer fotogeniek. Oja, en de thaise keuken........jummmmmm!!

Overigens denk ik dat je nu vooral watervogels zult vinden Wink

JMKimstra

BerichtGeplaatst: Di 25 Okt 2011, 18:48    Onderwerp:
Ed, die link naar DIYBirder (DIY=Do It Yourself, ze hebben alles zelf gedaan, is geen reisorganisatie aan te pasgekomen) beschrijft alles, van kosten voor vliegtickets, autohuur etc, driving conditions, of te wel hoe de wegen en het verkeer zijn, tot hotelinformatie. Hij geeft bij elke dag links naar het gebied waar ze geweest zijn, met wat er te zien is en hoe er te komen enz. enz... Op die site waar hij naar verwijst staat ook goeie informatie. Ik weet niet wat je nog meer wilt weten, maar wellicht kun je contact met hem op nemen. Als je moeite met Engels hebt (wat ik me niet kan voorstellen, gezien de reizen die je maakt) wil ik je wel helpen.

Janneke
Naar boven
Reageer met quote

Ed Agter

BerichtGeplaatst: Wo 26 Okt 2011, 10:06    Onderwerp:
JMKimstra schreef:
Ed, die link naar DIYBirder (DIY=Do It Yourself, ze hebben alles zelf gedaan, is geen reisorganisatie aan te pasgekomen) beschrijft alles, van kosten voor vliegtickets, autohuur etc, driving conditions, of te wel hoe de wegen en het verkeer zijn, tot hotelinformatie. Hij geeft bij elke dag links naar het gebied waar ze geweest zijn, met wat er te zien is en hoe er te komen enz. enz... Op die site waar hij naar verwijst staat ook goeie informatie. Ik weet niet wat je nog meer wilt weten, maar wellicht kun je contact met hem op nemen. Als je moeite met Engels hebt (wat ik me niet kan voorstellen, gezien de reizen die je maakt) wil ik je wel helpen.

Janneke

Dag Janneke,

Die link heb ik inderdaad bekeken en dat geeft al behoorlijk veel informatie. Inmiddels heb ik via een gids in Thailand ook een echtpaar gevonden die een reis met die gids hebben gemaakt en ook daar heb ik weer het een en ander van geleerd. Het zelf rijden in Thailand gaat dus prima en helemaal als je een TomTom met een kaart van het land meeneemt waarvan je de taal in het nederlands kunt instellen.
Zelf plan ik het liefst helemaal van tevoren een reis zodat ik weet hoe waar en wanneer ik ergens kan overnachten. Ik haat het om elke dag naar een hotel te moeten zoeken. Nu ben ik dus aan het kijken hoe ik het beste een reis kan samenstellen.
Nog bedankt voor de goede info en met Engels heb ik geen probleem hoor!

Groeten van,

Ed Agter
Reageer met quote

DanielJ

Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Wo 26 Okt 2011, 11:34    Onderwerp:
Ed, ik hoop wel dat je wat ervaring hebt met het rijden in zulke gebieden. In de grote steden is de Périférique is er niks bij Laughing

Jan Uilhoorn
Gast

BerichtGeplaatst: Wo 26 Okt 2011, 12:10    Onderwerp:
Naar boven
Reageer met quote

JMKimstra

BerichtGeplaatst: Wo 26 Okt 2011, 13:24    Onderwerp:
Ha Ed. Goed te horen dat het plan vorm begint te krijgen. Voor mij is dat al bijna de helft van de lol, het in elkaar draaien van een goed schema, hotelletjes of andere overnachtingsplekken uitzoeken en regelen. Dan de vogelgids onder mijn kussen om alvast wat soorten naar binnen te dromen Wink Veel plezier met de voorbereidingen en ik wacht de resultaten met spanning af. Misschien wil ik tzt wel gebruik maken van jouw ervaringen, al zullen mijn avonturen wat beperkter zijn omdat ik geen rijbewijs heb.

Janneke
Naar boven
Reageer met quote

Ed Agter

BerichtGeplaatst: Wo 26 Okt 2011, 15:29    Onderwerp:
Jan Uilhoorn schreef:
http://www.nu.nl/buitenland/2651293/reizen-thailand-ontraden.html

Jan, het gaat om een reis in maart/april dus dan hoop ik dat het water weg is. De droge periode loopt van november t/m april.

Het zal toch waarschijnlijk een reis worden met een gids/chauffeur. Ik heb een gids gevonden die redelijk in prijs is. Nu maar hopen dat we er uit komen.

Daniël, ik heb redelijk wat ervaring in het links rijden en ook grote steden is voor mij niet echt een probleem maar zie bovenstaande!

Kim, Ik ga nu uitzoeken waar ik echt naar toe wil en probeer dan een voorstel binnen te krijgen.

Groeten van,

Ed
Reageer met quote

Eddie Kingfisher

Leeftijd: 48

BerichtGeplaatst: Wo 26 Okt 2011, 20:39    Onderwerp:
Combi van cultuur en natuur:

Kanchanaburi is echt handig. Bridge over the River Kwai, Birma spoorlijn en aan en rond de Kwai heel veel leven ook noordwaards. Bootjes brengen je overal naartoe (hostel aan het water!!)

Doi Inthanon nabij Chang Mai is een berg met geweldige watervallen en op hoogte veel bijzondere vogeltjes! Ook Samoeng national park daar in de buurt is gewledig!

In het zuiden is national park Khao Sok echt een aanrader. Dit is een oerwoud (dus moeilijk spotten) met in het midden een meer waar je in drijfhutjes kan slapen. met een bootje op dat meer kun je echt veel zien. Van de mooiste roofvogels tot de kleinste ijsvogeltjes.

Ook rond Krabi (river) met een getijdemoeras valt veel te zien. ik heb er 5 soorten ijvogels gezien! (de stad valt wel tegen trouwens)

Maar goed in een ver land is elk vogeltje onbekend en is het al snel heel gaaf!

Ik rakel dit uit mijn hoofd op terwijl ik er 2 jaar geleden was. Nog steeds enthousiast dus!!

Veel plezier!

(Behalve rond Bankok is de auto geen probleem hoor! Maar het openbaar vervoer in Thailand is ook prima geregeld)

Gr Eddie

Henk Baptist

Leeftijd: 78

BerichtGeplaatst: Wo 26 Okt 2011, 22:52    Onderwerp:
Hallo Ed,

Het al weer enige tijd geleden dat ik in Thailand was om in een aantal nationale parken in het zuiden de watervogels te tellen. Er was toen nog sprake van het voorkomen van Lepelbekstrandlopers op sommige plaatsen. Het was een combinatie van deels georganiseerd, en verder openbaar vervoer (goed), huren van boten, fietsen, brommers en auto’s. Het rijden (overdag) valt best mee. Amsterdam is ook niet alles. Ik raad alleen af om nachts te rijden. Op de eerste plaats zijn er allerlei niet verlichte medeweggebruikers en bovendien beroepschauffeurs die alleen hun uren kunnen maken door het gebruik van stimulerende middelen.
Jij kunt met het Engels wel geen problemen hebben, maar andersom is dat, wanneer je buiten de toeristengebieden komt, wel het geval. Ik bezocht vooral de nationale parken die allemaal dezelfde organisatie hebben. Een kaartje in het Thais, een restaurant waar ze vooral het gerecht ‘no have’ hebben en in elk van de parken enkele slaapplaatsen. Je eet dus rijst met garnalen bij het ontbijt, lunch en diner. Wanneer je op de bonnefooi aankomt, wordt eerst ontkend dat ze accommodatie hebben en wanneer je echt aandringt wordt tijd gevraagd om eerst de hoeren er uit te gooien en de slaapplaatsen (redelijk) schoon te maken. De beste slaapplaatsen zijn overigens in de georganiseerde prostitutiekampjes. Je kunt er accommodatie huren voor uren of een nacht (met of zonder). Heerlijk schoon en zeer vriendelijk personeel.
Ik kon een Zuzuki-jeep huren in Phuket, helaas met reclame voor een nachtclub, waarmee ik het islamitisch zuiden heb bereisd. Af en toe moest ik wel wat uitleggen.
De meeste watervogels trof ik in Khao Sam Roi Yot en het Kuh Khut Waterfowl Park. Dat laatste park is een met mitrailleurs bewaakt deel van het meer om de vissers buiten het park te houden. De vogels in het park zijn weinig schuw, daarbuiten zie je niets vliegen.
Maar vind zo’n park maar eens. Er zijn alleen Thaise aanduidingen. Je gaat dan de Thaise lettertekens overtekenen om bij elk bord langs de weg te vergelijken of de tekeningetjes gelijk zijn.
Thailand is te groot om alles te doen. Neem vanuit Nederland contact op met de organisatie van de nationale parken. Die hebben zeker goede informatie.

Groet,
Henk

Ed Agter

BerichtGeplaatst: Do 27 Okt 2011, 11:15    Onderwerp:
Hartelijk dank Henk voor je bericht! Inmiddels ben ik er ook wel uit dat het beter is om met een gids te gaan omdat je anders te veel plekken mist die toch erg interessant zijn.Nu heb ik er een gevonden die redelijk in prijs is en goed zijn vak verstaat. Hij gebruikt ook een prima 4 wd auto en doet dat werk al twintig jaar. De enige kritiek die ik las was dat bij/in sommige parken geen goede kamers zijn die een beetje aan de europese normen van pakweg twee sterren kunnen voldoen.
Overigens, zo'n h...ren kamer is wel leuk maar mijn vrouw vindt dat minder! Ik wacht af wat het voorstel wordt maar ga dus wel met een gids in ieder geval!

Ed
Reageer met quote

peter wijn

Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: Do 27 Okt 2011, 12:28    Onderwerp:
Henk
Ik kijk uit naar je hele verslag...
tjonge.
wil je niet zo'n reisverslag voor birdpix maken, liefst ook met wat ongecensureerde foto's... we zien wel of we het geplaatst krijgen.
Reageer met quote

Henk Baptist

Leeftijd: 78

BerichtGeplaatst: Do 27 Okt 2011, 20:42    Onderwerp:
Peter,
Ik was daar, met mijn vrouw, om vogels te kijken, niet om te vögelen.
Maar het valt wel op dat daar zo veel mooie vrouwen rond lopen en prostitutie een 'normale' broodwinning is.

peter wijn

Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: Vr 28 Okt 2011, 20:20    Onderwerp:
't is het hele plaatje wat trekt Henk, als er geen vogels in zitten krijg ik het hier ook niet geplaatst Smile
Reageer met quote

Ed Agter

BerichtGeplaatst: Vr 28 Okt 2011, 20:31    Onderwerp:
Henk Baptist schreef:
Peter,
Ik was daar, met mijn vrouw, om vogels te kijken, niet om te vögelen.
Maar het valt wel op dat daar zo veel mooie vrouwen rond lopen en prostitutie een 'normale' broodwinning is.

Dat was me daar helemaal niet opgevallen Henk! Ik was daar een paar jaar terug in mijn eentje en vond het wel leuk dat ik zoveel aandacht kreeg maar had niet door dat het prostitutees waren. wink! wink!
Ik vond het wel opvallend dat, toen ik mijn vrouw voorstelde om naar Thailand te gaan, ze ook een hondenriem mee wilde nemen. Hmmmmmm

Ed
Reageer met quote

Berichten van afgelopen:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Ga naar: