joppie wrote: |
Misschien is dit iets?
http://zoom.nl/forum/viewtopic.php?t=21168 Je weet waar je op moet letten ![]() ![]() ![]() Ik heb twee batterijen bij mijn toestel en laat hem gewoon aanstaan als ik deze sigma er op heb zitten. |
Bas Oosterom wrote: |
Ook ik gebruik de 50-500. Ben er echter minder tevreden over. Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik een iets oudere versie heb (niet het type DG) DG staat voor een speciale coating ter voorkoming van interne reflecties door de beeldsensor. De scherpte laat bij mij vaak te wensen over en er is vaak sprake van "spookbeelden", zeker bij hoge contrasten (bijv. een zilverreiger tegen een donkere achtergrond. Ook is de AF relatief traag. Vliegbeelden mislukken daardoor vaak, omdat de vogel meestal alweer uit beeld verdwenen voordat er is scherpgesteld. De mijne is trouwens ook al eens in de reparatie geweest vanwege een defecte AF.
Als je er een op de kop kunt tikken van het juiste type kun je er volgens mij goed mee af zijn. Op Marktplaats komen ze regelmatig voorbij voor prijzen tussen € 700 en 800. De kwaliteit is echter altijd wat minder dan een vaste prime lens, maar daar staat ook een minstens twee keer zo hoog prijskaartje tegenover (De 300/2.8 van Sony bijv. kost 5.500 - 6.000....) Succes ermee. Groet, Bas Oosterom |
Kas,
Voor wat betreft de 150-500: De Sony-versie heeft geen OS, omdat Sony Anti-shake in de body heeft. De HSM werkt alleen met body's die HSM-lenzen kunnen aansturen |
Rubecula wrote: | ||
Hallo Bas, Even over het citaat: de 150-500 heeft wel degelijk OS voor de Sony, deze lens heb ik al getest op mijn eigen body en de HSM werkt goed op de A200, evenals de OS. Hierbij zou ik dus de body én lens gestabiliseerd hebben. De Bigma heeft sowieso geen OS, dus dat is al een nadeel. Wat betreft de Sony; je hebt helemaal gelijk. Het probleem voor mij is toch echt het bedrag, de 150-500 kost er nieuw €800,- en de Bigma zo'n €1000,-. Dat is toch een stuk minder in vergelijking met de €1400,-/€1500,- die de Sony waarschijnlijk gaat kosten. Deze zal zeker sneller en scherper zijn en qua kleuren etc. betere kwaliteit leveren. Maar, of het me het bedrag waard is op het moment.. Ik denk het niet, maar ik zal er in ieder geval eens naar kijken. Bedankt voor de tip! Kas |
Ger M wrote: |
Als je een lens met OS gebruikt op een Sony met SuperSteadyShot, moet je een van beide systemen uitschakelen!!! Twee stabilisatiesystemen tegelijkertijd levert niet tweemaal zoveel stabilisatie op, maar géén stabilisatie: ze heffen elkaar op! |
Kas,
Het verbaast me dat de 150-500 volgens jou OS heeft. Op deze pagina http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/product.php?pid=72 staat toch echt dat de Sony versie zonder OS is. Als het toch klopt ben ik het met Ger eens dat je een van beide moet uitschakelen. Als je budget het niet toelaat moet je natuurlijk een keus maken, maar ik heb voor mezelf besloten een volgende keer maar liever een jaartje of nog langer door te sparen en iets echt goeds te kopen dan concessies te doen aan de kwaliteit. Iedere keer als je een foto op je scherm krijgt waarvan de scherpte of kwaliteit je toch weer tegenvalt zit je gewoon te balen. Succes met je beslissing! |