Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Nog meer aanloop?
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 19 Jul 2009, 17:40    Post subject: Nog meer aanloop?
Vandaag in het AD.
Vanaf nu zal het nog drukker gaan worden in de Groene Jonker.

http://www.ad.nl/groenehart/alphen/3379057/Zeldzame_jongen_waterhoenders.html

Groet, Aad

JMKimstra

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 20 Jul 2009, 11:19    Post subject:
Het was gister al een drukte van belang. Heb alleen een kleintje gezien, maar geen oudervogels. Tevens adult en juveniel Porseleinhoen (en nog een heleboel ander leuks)

Janneke
Back to top
Reply with quote

Digibird

PostPosted: Mon 20 Jul 2009, 12:07    Post subject:
Mosterd na de maaltijd want al vanaf woensdag jl. zijn er al erg veel mensen wezen kijken.
De niet-ervaren of uberhaupt-nietvogelaars geven het meestal al snel op als de vogels zich niet 1-2-3 laten zien. Denk dat de extra toeloop dus erg zal meevallen.

Verder zijn de lijntjes inmiddels dermate ver weg geplaatst dat het fotografisch ook al lang niet meer zo interessant is als in het begin.

De soort zit op meerdere plekken in het land, maar echter lang niet zo goed en makkelijk te zien als hier het geval was.

gr, Phil

Jocrisse

PostPosted: Mon 20 Jul 2009, 12:17    Post subject:
Bart Hofman wrote:
Dan zij ze laat want het stond al op 11 juni in het AD.
Komkommertijd, geen nieuw Jan Smit nieuws en hebben ze het weer onder de aandacht gebracht.
http://www.ad.nl/groenehart/3283446/Kleinst_waterhoen_lokt_vogelaars_naar_De_Groene_Jonker.html

Blijkbaar heb je niet op de link geklikt, of het artikel niet goed gelezen.
Het gaat erom dat de kw jongen heeft.

JMKimstra

PostPosted: Mon 20 Jul 2009, 12:32    Post subject:
Om toestanden te voorkomen heb ik m'n kommentaar verwijderd. Janneke

Last edited by JMKimstra on Mon 20 Jul 2009, 21:03; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Jan Hendriks

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Jul 2009, 15:56    Post subject:
Jocrisse wrote:
Bart Hofman wrote:
Dan zij ze laat want het stond al op 11 juni in het AD.
Komkommertijd, geen nieuw Jan Smit nieuws en hebben ze het weer onder de aandacht gebracht.
http://www.ad.nl/groenehart/3283446/Kleinst_waterhoen_lokt_vogelaars_naar_De_Groene_Jonker.html

Blijkbaar heb je niet op de link geklikt, of het artikel niet goed gelezen.
Het gaat erom dat de kw jongen heeft.

Het bericht van de jonge pulletjes stond al bijna een week geleden in de Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4401557/__Baby_s_voor_kleinste_waterhoenders__.html?p=3,2

Huib Tom

PostPosted: Mon 20 Jul 2009, 20:18    Post subject:
In een vorig topic heb ik deze gelinkt. http://www.pbase.com/richard2051/image/114418955

Beetje sarcasme, beetje aantippen van schaapjes over de dam mentaliteit en aantippen van ik steek me hand ook omhoog als er weer een nieuwe leider opstaat. Kort gezegd ik doe mee aan geen eigen ik.

Inmiddels gewend aan dat mijn eigenzinnige gepeperde en op de man af reactie er snel een slotje volgt, onder het mom moddergooien.

In dit geval gooi ik een kluit naar de moderator die een slot gooit op een topic als er een mafketel met een stok een vogel verjaagt onder het mom van ik ben het moddergooien zat.

Als je ballen hebt gooi ook eens met modder naar dit soort wantoestanden als het massaal geklooi bij de kleinst waterhoen of met stok verjagen van. Maar nee doe lekker mee blijf vooral beschaaft meepraten zodat we lekker doorgaan met.......

Zie hieronder het slot.

Ik vindt het moddergegooi ook wel welletjes en hierom een slot op dit topic! Blijkbaar is het voor iedereen moeilijk zich te beheersen als ze achter hun PC zitten.

Michel

Het had meer sier als je je ook eens had uitgesproken over het figuur wat zich nie kon beheersen toen hij de vogel met een stok verjaagde of als er weer eens minder fluisterstil iets uit de lucht wordt geknald.

Ook jij bent verantwoordelijk met je bijdrage aan BP aan deze wantoestanden die worden gestimuleerd door BP en de fotodadendrang.

Bespaar je verder je gemompel of..... opheffen deze site sinds de cencuur hier hoogtij viert.

B
Back to top
Reply with quote

Mies
Moderator
Moderator

PostPosted: Mon 20 Jul 2009, 20:43    Post subject:
Beste Huib,

Wij beseffen ons terdege dat Birdpix zijn verantwoordelijkheden heeft. Echter de grootste verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij de fotograaf zelf.
Er mogen hier op het forum best pittige discussies gevoerd worden en niet iedereen hoeft het met de stellingname eens te zijn van elkaar, maar de discussies dienen wel met respect naar elkaar gevoerd te worden. Wat dat betreft ben jij voor mij al regelmatig over de schreef gegaan.
Wat betreft de stellingname voor het stokincident is er door mede moderator HJDT geantwoord dat toen hij misstanden constateerde hij de betreffende persoon er wel op aan heeft gesproken. Als iedereeen dat doet in het veld hoeft het hier niet meer op internet te worden herhaald en al helemaal niet in bewoordingen van
Quote:
Een jager eens vleugellam schieten en ook als oud vuil in het riet laten verrotten. Die stok waarmee de kwikstaart werd verjaagt even als wapen gebruiken en ermee op de kop van deze onnozel rammen. Even lekker door de tuin van die vertrapper rauzen en zijn/haar zorgvuldig gefatsoeneerd tuintje vertrapt achterlaten.

Wat betreft de Groene Jonker: misschien is het je nog niet opgevallen, maar op BP zijn geen foto's van het Kleinst Waterhoen, noch de Porceleinhoenders van de Groene Jonker te vinden. Ons inziens zijn dit kwetsbare soorten en BP wil niet weer de zwarte piet gespeeld krijgen dat wij verantwoordelijk zijn voor het massatoerisme daar.

Michel
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 7:55    Post subject:
ben benieuwd wat bart 'over de schreef gaan' noemt.
Het bezoeken van de groene jonker is niet verboden. Meen ik tenminste, ik ben er zelf geweest, en heb met een hele hoop mensen waaronder moderatoren van natuurfoto-sites (en zelfs een eigenaar van zo'n site) een praatje gemaakt. Heel gezellig en gemoedelijk allemaal. Intussen wandelde het doelbeest effe voor de voeten langs. op zich niet mijn idee van natuurbeleving, maar voor een keertje heel gezellig en zo op het oog geheel onschuldig.

Het massa tourisme aldaar wordt dan ook van allerwege toegejuigd, de kranten, de site waar waarnemingen te vinden zijn, en bovenal: de boswachter.

birdpix is de enige die zich er ver van houdt. Je vraagt je bijna af waarom. Misschien omdat we de beesten elders al genoeg hebben gezien.

Of zou de omstandigheid dat daar momenteel nog vrijwel geen incidenten zijn geweest geheel te wijten zijn aan het ontbreken van foto's op birdpix?
HAHAHAHAHA, wat een eer voor deze site. Dan zou birdpix meer idioten mobiliseren dan de Telegraaf en het AD...

Wat mij betreft onvoorstelbaar! Not talking
Back to top
Reply with quote

Chris Schenk

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 8:25    Post subject:
Mijn complimenten aan Birdpix dat ze bewust geen kleinst waterhoen foto's hebben geplaatst.
Hopelijk doet goed voorbeeld goed volgen.
Back to top
Reply with quote

Doodles

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 8:41    Post subject:
Of het heeft geholpen zullen we nooit weten, maar tot het tegendeel is bewezen juich ik het niet plaatsen van de foto's ook toe.
Back to top
Reply with quote

Mies
Moderator
Moderator

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 11:37    Post subject:
Bart, je kunt dat "de fout gemaakt daarheen te gaan" ook uitleggen als dat het bezoek niet aan de verwachtingen voldeed door alle misstanden die binnen in de hut plaatsvonden. Niks neerbuigend en elitair.
Ik, en ik verwacht de andere moderatoren ook, hebben ook geen enkel probleem dat men "hotspots" bezoekt. Persoonlijk heb ik er zelf niks mee en afhankelijk van de kwetsbaarheid van de vogel en de locatie beslist birdpix of foto's van zo'n vogel cq. plaats wel worden getoond.
Verder hebben na jouw laatste post drie personen al aangegeven dat ze het geruzie zat zijn, lijkt mij een moment waarop een moderator moet ingrijpen. En de tekst waar jij je aan stoort is bedoeld voor iedereen die zich erdoor aangesproken voelt. Flauw of niet.
En tot slot gaat dit draadje over een stukje wat in de krant staat over het Kleinst Waterhoen en niet over de poelruiter. Het is fijn als men zich ook tot dit onderwerp beperkt.

Gr. Michel
Reply with quote

Digibird

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 12:08    Post subject:
Ik zou willen voorstellen dat de communicatie (die behalve onplezierig ook off-topic is) tussen Bart en moderatoren via PM verloopt; ik behoor inmiddels ook tot diegenen die zich beginnen te storen aan de toonzetting en inhoud van sommige bijdragen.

Niets persoonlijks, maar dat houdt dit item tenminste schoon. Of begin een nieuw topic, dan kan ik die skippen.

@Peter, bedankt voor je luchtige bijdrage. Als vanouds. Kan ik gelukkig op OK drukken met een welgemeende glimlach.

Hartelijke groet,
Phil

Rudi Debruyne

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 12:21    Post subject:
Wat een ferme doordenker van Peter Wijn! Ik denk dan ook meteen erbij dat zowat iedereen door zijn gedrag op deze hot-spot zijn uiterste best doet om de mod's van BP erop te wijzen dat ze niet zo hypocriet moeten doen (om ondermeer) zelf de plaats te bezoeken en de foto's op de site te weigeren. Niemand kan daar een touw aan vastknopen. Het blijft een beetje belachelijk, maar zoals zo vaak is dit slechts mijn (ongezouten) mening.
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

Mies
Moderator
Moderator

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 12:54    Post subject:
Iedereen is vrij om 'de hotspots' waar dan ook te bezoeken, ook moderatoren als ze daar behoefte aan hebben.
Het plaatsingsbeleid van Birdpix is er op gericht om bepaalde kwetsbare soorten en gebieden te ontzien en niet wederom de zwarte piet toegespeeld te krijgen bij eventuele misstanden in het veld.
Op dit moment wordt er een lijst samengesteld van soorten die, indien genomen in Nederland in de broedtijd niet meer op birdpix getoond zullen worden. Hierover zullen jullie nog nader geinformeerd worden. Dit zal ondermeer inhouden dat een Kleinst Waterhoen uit de Naardermeer ook niet getoond zal worden.

Groet,

Michel
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 13:01    Post subject:
als ik dan bijval krijg
( Embarassed dank
gelukkig ook andere meningen: chris en marijn!)

dan wil ik wel graag compleet zijn.

Ik vind het heel erg goed dat birdpix de zaak in het begin uiterst voorzichtig benaderde.
Dit is voor meer locaties gebeurd en dat heeft zekere successen opgeleverd. Ik meen onder andere in Vlaanderen. Wat mij betreft een fikse bravo, iets om trots op te zijn met zijn allen.

Nu het in de krant is geweest, en het juist allemaal best goed blijkt te gaan, schat ik in dat je een ander beleid kunt kiezen en als birdpix mee kan sturen in een goed verder verloop.

Het lijkt me vervolgens vooral de vraag of deze foto's wat toevoegen aan de site. Maar dat geldt dan weer voor de meeste foto's alhiero en lijkt me een ander onderwerp. Een onderwerp met een zekere relatie met ijsvogels op een takjes (komen we toch weer dichter bij bart Rolling Eyes ).

zo, dat was dus de complete mening.

EDIT: ingehaald door de informatie van Mies.

(Wat ik erg jammer vind is dat birdpix het beleid altijd zo achter gesloten deuren lijkt te ontwikkelen. We zijn niet allemaal kinderlijk en onverantwoordelijk.)
Back to top
Reply with quote

Marcel van Kammen

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 13:54    Post subject:
Goed initiatief Mies (hoewel ik bij het standpunt van geen plaatsnamen blijf). Maar dit is een goed alternatief hoor Smile

@Peter: 1 foto van dat beesie met jonkies zal wel wat toevoegen,maar aangezien heel veel mensen er heel vaak zijn geweest en ze heel lang niet hebben mogen uploaden......zal je zien dat je er mee doodgeknuppeld wordt. Het zou mooi zijn als de Wilde eend en het gewone Waterhoentje ook eens zoveel aandacht kreeg van de fotografen. Stukken makkelijker te vinden, en even interessant om te fotografen,eigenlijk zelfs interessanter omdat er veel meer mogelijkheden zijn om ze vast te leggen en een originele foto ervan te maken.

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

Mies
Moderator
Moderator

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 14:49    Post subject:
Quote:
Misschien in overleg met de vogelbescherming?
Naar ik heb begrepen is dat een van de partijen waar Daan mee in overleg is. Zodra er meer over te vertellen valt zal het met iedereen worden gecommuniceerd. (ik ben er ook slechts zijdelings bij betrokken).
Reply with quote

Falcko

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 15:32    Post subject:
Bart Hofman wrote:
Dat lijkt me niet makkelijk want hoe kom je erachter dat ze in het broedseizoen genomen zijn? Exifgegevens zijn te verwijderen of te manipuleren.

Misschien is het een idee om foto's van de betreffende soorten helemaal niet te plaatsen in het broedseizoen. Ben je meteen van het exif probleem af.

www.falcko.com
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 15:34    Post subject:
Bart Hofman wrote:
Dat lijkt me niet makkelijk want hoe kom je erachter dat ze in het broedseizoen genomen zijn? ... .

De enige manier om deze vogel te fotograferen in NL is in broedtijd.

Het gaat er om dat de foto's niet in broedtijd worden geplaatst op birdpix (waarschijnlijk). Het gaat er bij bp om het navolggedrag binnen de perken te houden en zo eventuele schade voor een vogel te beperken.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. Dat is vaker met zaken die aan twee kanten krom zijn en die je toch met eenduidig en consequent beleid wilt aanpakken.
Je doet het fout als birdpix, of je doet het verkeerd.

Ik bedoel: met deze consequente houding loop je een zeker risico dat je je afsluit van de actualiteit om je heen. Daarmee verlies je een deel van je waarde.
Ik denk dat bijvoorbeeld chris schenk - hierboven - daar geen enkele moeite meer mee heeft, ik nog wel een beetje. Ondanks alle eigen ervaringen.
Back to top
Reply with quote

Marcel van Kammen

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 17:36    Post subject:
Bart Hofman wrote:

Wat betreft de wat makkelijker te vinden soorten als de wilde eend en orginele foto's. Doe maar niet, ik zie het al voor me fotografen die de meest gekke dingen bij vijvers doen om die eens er maar zo orgineel mogelijk op te krijgen.

Hehe,daar had ik nog niet eens bij stilgestaan....kan er wel een leuk extra album gemaakt worden met BPérs in gekke poses Very Happy

Back to top
Reply with quote

Digibird

PostPosted: Tue 21 Jul 2009, 22:11    Post subject:
Hahaha, leuk idee Marcel. Ik heb er nog een paar van Helgoland... je weet wel waar Wink

groet, tot een volgende keer!
Phil

Marcel van Kammen

PostPosted: Wed 22 Jul 2009, 13:56    Post subject:
Haha, dat zijn toppertjes inderdaad Very Happy

Back to top
Reply with quote

Marcel van Kammen

PostPosted: Wed 22 Jul 2009, 15:50    Post subject:
Dat gaat wel een beetje heeeel erg ver,of niet?
Dat zie ik zo 1,2,3 niet gebeuren eigenlijk.

Back to top
Reply with quote

Rick Robaard

PostPosted: Wed 22 Jul 2009, 19:01    Post subject:
Jouw reacties lopen op het moment niet over van positieve geluiden Bart. Er wordt een geintje gemaakt en dan kom jij met een reactie die volgens mij kant noch wal raakt, maar wel over loopt van negativiteit.
Jij bent daar niet de enige in, maar het is wel iets wat ik erg zie toenemen in de forums.
Ik begrijp niet waarom.
Om maar weer eens on topic te komen:
Ik heb begrepen dat de mensen bij De Groene Jonker zich erg goed gedragen en genieten van de Porseleinhoen en de Kleinst Waterhoen. Ik heb nog niets gehoord over misstanden.
Het verjagen van de witte kwikstaart bij De Poelruiter past ook niet in mijn straatje, maar je kunt er ook een overdreven ophef over gaan maken. Als ik bij ons thuis de achterdeur open sla, dan vliegen er vogels weg. Ik kan me niet voorstellen dat de witte kwikstaart een trauma heeft over gehouden aan het getik met de stok tegen de hut.
Nogmaals: ik praat het niet goed en vind het ook compleet overbodig, maar volgens mij wordt het tijd dat we ons eens gaan concentreren op de positieve dingen en wat minder de aandacht vestigen op de negatieve uitwassen.
Dit moest ik even kwijt. Ik hoop alleen niet dat ik hiermee nu weer een hele discussie aanzwengel.
De natuur is van ons allemaal, laten we er met elkaar van genieten.

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum