Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 31 Oct 2018, 18:17 Post subject: Maandopdracht November 2018: Tussen nevel en novemberzon
Van Pauline kreeg ik de volgende opdracht:
Fotografeer een vogel/vogels in een herfstsetting en/of landschap. Hierbij moet dus duidelijk één van de volgende elementen zichtbaar zijn die kenmerkend zijn voor de herfst:
- herfstblad (dus de gele, okere en rode kleuren)
- mist/ nevel, mistbanken
- spinrag, dauwdruppels
- regen en grauw
- beeld met vogel en paddenstoelen
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 1 t/m 25 november 2018 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot provincieniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 november 2018 komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Last edited by Arie Ouwerkerk on Thu 01 Nov 2018, 12:57; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 71 Joined: 11 Jan 2017 Posts: 92 Location: Etten
Posted: Wed 31 Oct 2018, 19:41 Post subject:
De 4 "criteria" lezend geef ik mezelf de meeste kans van slagen in de discipline "mist/nevel, mistbanken". En eindelijk de rotsvaste zekerheid dat de ingediende mistfoto niet zal verdwijnen in het TA vanwege "gebrek aan scherpte"......
Gr. Harry _________________ Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Posted: Fri 02 Nov 2018, 12:41 Post subject: maandopdracht
Ik wil iedereen bedanken voor het winnen van de maandopdracht en de vele leuke reacties.
Ik heb me al die tijd moeten inhouden om geen foto's te plaatsen van deze fantastisch ochtend.
Na een uurtje fotograferen, kwam ik thuis met bijna 1100 foto's! Na een eerste schifting had ik er nog 800 over, dus dat schoot niet op.
Mijn ogen zijn niet de beste, en de eerste dagen na deze ochtend had ik vierkante ogen van het vele kijken, selecteren en al bewerken van de eerste foto's. Daarna heb ik geprobeerd te minderen. Gelukkig heb ik nog andere bezigheden, en het hardlopen of wandelen is dan een mooie afwisseling. Daarnaast liet Truus, mijn kat, weten dat ze er ook nog was. (Truus staat wazig op birdpix bij een foto van een heggenmus).
De komende tijd zal ik nog meer foto's uploaden van deze mooie ochtend, maar het zijn er geen 800 _________________ Canon
Last edited by vanmarle on Sat 03 Nov 2018, 13:00; edited 1 time in total
Posted: Fri 02 Nov 2018, 19:47 Post subject: MO
Jaaha die is leuk en op alle fronten goed te doen.
Hoewel ??? Er word gesproken over, dat een vogel met herfst bladeren in geel , okere of rode kleuren whahaha "OKERE" kan iemand mij (Misschien HansGans) ff uitleggen wat OKERE kleuren zijn. Ja okergeel, oker is een geel piment, maar okere-kleuren, nee dat zal niet lukken.....Maar dit geheel ter zijde, we gaan ermee aan de slag. Veel suc6 alle, & denk er aan, tis maar een spelletje...…Dus kom op beste stuurlui, van de wal af!
Ik zie wel meer echte herfstelementen die niet in het rijtje genoemd staan, maar waar wel vogels op afkomen. Ik ga er maar van uit dat die ook mee mogen doen, al staan ze niet in het rijtje genoemd.
Groet, Erna _________________ CANON EOS R6 met 100-500mm
Posted: Mon 05 Nov 2018, 22:30 Post subject:
Leuke maandopdracht, maar als ik het zo lees en de "dit mag ook" opmerkingen eronder kunnen we dus ook gewoon zeggen: herfst(kleuren, inclusief okere) in de breedste zin van het woord?
Gr. Harry _________________ Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sat 24 Nov 2018, 17:31 Post subject:
HERINNERING: Morgen (25 november) is de laatste dag om foto's in te sturen voor de maandopdracht van november! _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Age: 62 Joined: 31 Dec 2003 Posts: 4620 Location: Zoetermeer
Posted: Mon 26 Nov 2018, 1:29 Post subject:
De foto's van de maandopdracht staan online. Vanaf vandaag 26 november 2018 tot en met donderdag 29 november kan er door geregistreerde gebruikers genomineerd en becommentarieerd worden. Op 30 november worden de winnaars bekend gemaakt.
Gender: Male Age: 37 Joined: 27 Jul 2016 Posts: 1585 Location: Krimpen aan den IJssel
Posted: Mon 26 Nov 2018, 7:12 Post subject:
Ik heb er vast even doorheen gekeken. Niet veel inzendingen dit keer, maar wat een prachtige platen zitten ertussen! Achtergronden en settings om van te smullen. En een paar notenkrakers natuurlijk...
Posted: Mon 26 Nov 2018, 10:41 Post subject:
Eens met Vincent....ik heb ook snel even gekeken en ik vind de kwaliteit van de platen van een hoog niveau deze maand. Zal nog lastig worden daar een favoriet uit te kiezen. Gelukkig mag je meerdere nomi's geven.
Volgens mij heb ik alles van commentaar voorzien en ga ik me nu bezinnen over de nominaties. Ik heb al een bijzonder herfstbruin vermoeden trouwens ....
Inderdaad een hoge kwaliteit deze maand maar toch ook wel wat weinig inzendingen.
grtz, josephine
Gender: Male Age: 26 Joined: 07 Jan 2012 Posts: 435 Location: Groningen / Wageningen
Posted: Mon 26 Nov 2018, 17:07 Post subject:
Ook alle foto's van commentaar voorzien en 3 nominaties uitgedeeld. Zaten een paar fraaie inzendingen bij!
Vind zelf altijd een snelle link naar het album wel gemakkelijk, dus bij deze nog voor anderen die commentaren gaan schrijven een snelle route naar het album: https://www.birdpix.nl/album_cat.php?cat_id=19
De winnaars worden van harte gefeliciteerd met het bereikte resultaat. De namen van de fotografen en de bijbehorende nominaties zullen zo dadelijk openbaar gemaakt worden.
Van harte gefeliciteerd aan de drie winnaars, prachtige foto's, een terecht podium. Allen bedankt voor de commentaren op mijn bijdrage.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Precies de foto's die er voor mij wel uitsprongen. Van harte alle drie en Sieb natuurlijk met name - je bedenkt vast wel een heel leuke opdracht voor ons!
grtz, josephine
Sieb en Peter ook van harte gefeliciteerd. Iedereen bedankt voor de commentaren en nominaties op mijn GBS.
Nog een antwoord op Erna's vraag: De foto is niet vanuit een hut genomen. Deze specht woont in het bos op ons erf, dus heel dicht bij huis.
Truus
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum